21. elokuuta 2015

KESÄ TULI - KAKSI MEKKOA


Tulihan se kesä sieltä. Aurinko ja lämpö sai kesämoodin päälle myös ompelun saralla. Ilmoista huolimatta, tänä kesänä olen käyttänyt mekkoja varmaan enemmän, kuin koskaan ennen. En ole nimittäin (ollut) mikään mekkoihminen, lukuun ottamatta juhlia.

Idea tähän mekkoon tuli vanhasta ostetusta tunikamekostani. Olen tykännyt erityisesti yläosan rypytyksistä ja yleisesti mekon rennosta tyylistä. Piirsin vanhaa tunikamekkoa mukaillen kaavan.


Kangas on Jättiksen palalaarilöytö; laskeutuvaa viskoositrikoota. Aivan ihana materiaali ihoa vasten, ja mikä kuosi. Ei maksanut, kuin muutaman euron. Hyvä löytö!


Suunnitteilla on jo toinen vastaavanlainen, mutta pienellä lisätwistillä.


Toinen mekko on samaa tyyliä, kuin aiemmin ompelemani harmaavalkoinen. Kankaana Verson Puodin kullankeltainen Paratiisin laulaja. Jahkailin kauan, tuleeko minun käytettyä näin värikästä. Joku siinä kuitenkin kiehtoo. Onhan se raikkaan kesäinen. Yläosan kaava on piirretty vanhasta ostotopista. Helman leikkasin vanhaa mekkoa mukaillen. Note to self: Mittaa kuitenkin, ennen kuin leikkaat! Liian kapea tuli. Saa nähdä tuleeko käytettyä.

8 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää molemmat. En pysty sanoon, kumpi ois kivempi, mut molemmat ottaisin ilomielin mun kaappiin =)

    VastaaPoista
  2. Upeat kesämekkoset, tykkään erityisesti tuon ekan mallista ja kankaan kuosista, toisessa miellyttää keltainen väri!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Leikkasin jo toisen samalla mallilla.

      Poista
  3. Ihanat kesämekot! Mustavalkoinen on erityisen kivan näköinen, tykkään kankaasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tykkään kans tuollaisista selkeistä yksinkertaisista kuoseista ja värikin sopivan väritön mulle :D

      Poista
  4. Mukavan näköiset ja niin ihanat mekot! Molemmissa kauniit kuosit ja värit. Minä olen niin huono käyttämään itse värejä, pitäisi vaan rohkaistua laittamaan välillä muutakin kuin niitä musta/harmaa/valkoinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Sama vika, mutta parempi se onkin tehdä sellaisia, missä viihtyy ja tuntee olonsa kotoisaksi. Ite huomaan, että yleensä kesäisin saatan innostua jostain värikkäämmästäkin.

      Poista